Las empresas ante los delitos informáticos (ciberataques)
Arrel de la col·laboració de l’ISMS Forum, l’associació ENATIC, el Consell General de l’Advocacia Espanyola i l’INTECO, he tingut l’oportunitat de participar amb d’altres col·legues especialistes en dret i noves tecnologies en l’Informe sobre Responsabilitat Legal de les Empreses davant d’un Ciberatac que es troba disponible en aquest enllaç.
L’informe és realment un compendi molt exhaustiu de les conseqüències legals d’un supòsit pràctic de delicte informàtic per ciberatac a una infraestructura crítica, on m’he encarregat de desenvolupar la part corresponent a l’anàlisi de les responsabilitats penals dels atacants que tenen a veure amb un cas d’intrusió informàtica per a dur a terme actes de sabotatge i defacement, així com el robatori de dades secretes.
L’informe és un material molt valuós sobretot pels departaments legals de totes aquelles empreses (siguin qualificades d’infraestructures crítiques o no) que volen conèixer tota la normativa que intervé en casos de compromisos a la seguretat informàtica de l’empresa o indústria, i que volen saber, també, com reaccionar en supòsits d’atacs per mitjans tecnològics.